Algemene voorwaarden

Versie oktober 2024

ARTIKEL 1. DEFINITIES

1.1. Kinderboekenjuf: de eenmanszaak Kinderboekenjuf, gevestigd te Huissen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 76230147.

1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Kinderboekenjuf een overeenkomst is aangegaan en werkt vanuit zijn/haar bedrijf, school en/of een organisatie.

1.3. Zakelijke klant: een overeenkomst gesloten tussen Kinderboekenjuf en een persoon die handelt vanuit een beroep/bedrijf.

1.4. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel aan bepalingen die in dit document zijn opgenomen.

1.5. Diensten: alle diensten die Kinderboekenjuf voor de klant uitvoert. Hieronder worden onder meer, maar niet beperkt tot, verstaan: het aanbieden van lesideeën en lesmaterialen voor scholen, leraren, boekhandels en bibliotheken met betrekking tot het verhogen van de leesmotivatie van kinderen door middel van leestrajecten, masterclasses, lezingen, (online) leeslescursussen en leeslesfilmdiensten op abonnementsbasis.

1.6. Producten: alle (online) producten die Kinderboekenjuf aan de klant levert. Hieronder vallen worden onder meer: de verkoop van e-books, mini leeslessen, themaboeken en masterclasses, enz.

1.7. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Kinderboekenjuf en de klant op basis waarvan Kinderboekenjuf de diensten zal gaan uitvoeren.

1.8. Informatie: alle gegevens die de klant aan Kinderboekenjuf aanlevert.

1.9. Schriftelijk: per brief, e-mail en via digitale berichtgeving zoals WhatsApp.

1.10. Vertrouwelijke informatie: alle financiële, zakelijke en persoonsgegevens die door de klant en/of Kinderboekenjuf worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.

1.11. Website: www.kinderboekenjuf.nl, www.lezenmet.kinderboekenjuf.nl, www.scholing.kinderboekenjuf.nl.  

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Kinderboekenjuf gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door een akkoord via e-mail, door het online accepteren van een offerte, door het inschrijven via de website en/of door via de website een bestelling te plaatsen, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.

2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.

2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Kinderboekenjuf zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden die binnen deze overeenkomst vallen.

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de zakelijke klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de met Kinderboekenjuf gesloten overeenkomst.

2.6. Kinderboekenjuf mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook die van reeds bestaande overeenkomsten.

2.7. Als Kinderboekenjuf de algemene voorwaarden wijzigt, zal Kinderboekenjuf de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.

2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden van kracht worden tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.

2.9. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Kinderboekenjufen de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen ter vervanging van de ongeldig verklaarde bepaling. Hierbij moeten het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling als leidraad dienen.

ARTIKEL 3. AANBOD

3.1. Als een aanbod van Kinderboekenjuf een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod, op de website en/of via social media aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 30 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 30 dagen accepteert, vervalt het aanbod.

3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Kinderboekenjuf het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.

3.3. Kinderboekenjuf geeft in het aanbod aan welke dienst, cursus, training, lezing of welk jaarabonnement wordt aangeboden en wat het bijbehorende tarief is. Daarnaast worden eventuele reiskosten tevens in rekening gebracht, á € 0,21 excl. btw per km, vermeerderd met de eventuele parkeerkosten.

3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Kinderboekenjuf de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.

3.5. Een aanbod en/of speciale actie geldt niet automatisch ook voor vervolgopdrachten of -bestellingen.

3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten en/of producten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.

3.7. Kinderboekenjuf mag een aanbetaling van 50% van het volledige offertebedrag, de waarde van de eerste maandtermijn van het overeengekomen tarief en/of de kosten van het jaarabonnement aan de klant in rekening brengen. De uitvoering van de diensten zoals het toegang geven tot de online content van het jaarabonnement, het inplannen van lezingen, het starten van trajecten en/of het leveren van bestelde (online) producten zullen pas aanvangen nadat de op dat moment verschuldigde betaling is voldaan.

3.8. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.

3.9. Kinderboekenjuf kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs had kunnen begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevatte.

3.10. In geval van een traject met een vooraf bepaalde duur is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of trainingen binnen 6 maanden na de start van het traject. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of trainingen komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook of op enigerlei schadevergoeding.

3.11. In uitzondering op artikel 3.10. kan, tenzij anders is overeengekomen, het traject enkel met maximaal 4 weken worden verlengd indien de klant ziek is of met vakantie is geweest.

3.12. Kinderboekenjuf werkt voor de opdracht online, op een eigen locatie of op de locatie van de klant. Indien de klant kenbaar maakt op een andere, externe locatie af te willen spreken dan kan er in overleg met Kinderboekenjuf een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant.

3.13. Indien werkzaamheden op locatie bij de klant plaatsvinden, wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de faciliteiten bij de klant.

3.14. In aanvulling op artikel 3.12 en 3.13 is Kinderboekenjuf te allen tijde gerechtigd om geen gehoor te geven aan een verzoek van de klant om de werkzaamheden op locatie uit te voeren.

3.15. Als de klant een jaarabonnement of een overeenkomst voor onbepaalde tijd met Kinderboekenjuf heeft afgesloten, en Kinderboekenjuf de tarieven verhoogt met een percentage gelijk aan de stijging van de dienstenprijsindex die is vastgesteld door het CBS, kan de klant de overeenkomst niet tussentijds ontbinden.

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN, ANNULEREN EN WIJZIGEN

4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant het akkoord op het aanbod via e-mail aan Kinderboekenjuf stuurt, de offerte online accepteert, zich inschrijft via de website of via de website een bestelling plaatst. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden aangebracht en zijn pas geldig wanneer deze door Kinderboekenjuf en de klant zijn geaccepteerd.

4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Kinderboekenjuf binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten en/of producten. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Kinderboekenjuf de acceptatie van het aanbod.

Zolang Kinderboekenjuf de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.

4.3. Kinderboekenjuf mag werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich door derden laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld hoeft te worden.

4.4. Als Kinderboekenjuf door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Kinderboekenjuf de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.

4.5. Een een lezing, workshop, masterclass of schooltraining kan tot 48 uur voor aanvang, eenmalig, kosteloos worden verplaatst naar een nieuwe datum binnen 6 maanden, daarbij wordt het volledige bedrag wel op de origineel geplande datum in rekening gebracht. Bij verplaatsing binnen 48 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde lezing, masterclass of training, het binnen 48 uur voor aanvang annuleren of bij niet-tijdig aanwezig zijn wordt de volledige lezing, masterclass of training alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze betaling niet gerestitueerd. In geval van een traject komt de lezing, masterclass of training te vervallen. Indien de klant in eerste instantie de lezing, masterclass of in company training wenst te verplaatsen en vervolgens annuleert, wordt voor de annulering de initiële datum genomen om de annuleringsvergoeding uit artikel 4.7 te bepalen.

4.6. Als de klant een overeenkomst tussentijds wil ontbinden is dit alleen schriftelijk mogelijk en is de klant verplicht om een vergoeding te betalen voor de al uitgevoerde werkzaamheden, vermeerderd met een percentage van 20% van het bedrag dat nog openstaat.

4.7. Annulering van de gesloten overeenkomst voorafgaand aan aanvang van de diensten en/of werkzaamheden door de klant is alleen schriftelijk mogelijk. Kinderboekenjuf heeft tijd gereserveerd voor de ingeplande werkzaamheden. Als er geen geldige reden is voor annulering zal Kinderboekenjuf een annuleringsvergoeding in rekening brengen. Wat als geldige omstandigheid wordt beschouwd, wordt bepaald door Kinderboekenjuf. De vergoedingen worden als volgt gehanteerd:

  • annulering tot 30 dagen voor aanvang: 50% van het overeengekomen tarief;
  • annulering binnen 14-30 dagen voor aanvang: 65% van het overeengekomen tarief;
  • annulering binnen 7-14 dagen voor aanvang: 75% van het overeengekomen tarief;
  • annulering binnen 7 dagen voor aanvang: 100% van het overeengekomen tarief.

4.8. In aanvulling op artikel 4.7 en 4.8 is de klant in ieder geval verplicht om geleden verlies, gederfde winst en in ieder geval de kosten voor gereserveerde locaties en/of ingehuurde derden te vergoeden.

4.9. Het door de klant geaccepteerde aanbod, de eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.

ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

5.1. Bij iedere overeenkomst tussen Kinderboekenjuf en de klant is er sprake van een inspanningsverplichting waarbij Kinderboekenjuf de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de benodigde zorgvuldigheid en met vakmanschap. Kinderboekenjuf is echter niet verantwoordelijk als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.

5.2. Kinderboekenjuf zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Kinderboekenjuf levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

5.3. Kinderboekenjuf is bevoegd om voor promotionele doeleinden, bijvoorbeeld voor het geven van referenties, de gegevens van de klant op haar website en/of via social media-kanalen te publiceren.

5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Kinderboekenjuf om verzoekt, uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de werkzaamheden aan Kinderboekenjuf beschikbaar te stellen. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn.

5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan Kinderboekenjufbeschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Kinderboekenjuf eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Kinderboekenjuf zijn ontvangen.

5.6. Als door toedoen van Kinderboekenjuf de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Kinderboekenjuf dit zo snel mogelijk schriftelijk of telefonisch, aan de klant meedelen.

5.7. De geleverde (digitale) producten mogen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden en/of wederverkoop.

5.8. Indien beschikbaar dient de klant zelf de beschikbare subsidies bij de daarvoor bestemde instanties aan te vragen, Kinderboekenjuf is hier niet verantwoordelijk voor.

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT, HERROEPINGSRECHT

6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen die in deze algemene voorwaarden zijn opgenomen.

6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan Kinderboekenjuf te melden en/of zelf online te wijzigen in het account. Ook is de klant zelf verantwoordelijk voor het zich niet per-ongeluk uitschrijven van administratieve e-mails met betrekking tot de factuur.

6.3. De klant is verplicht om klachten over de door Kinderboekenjuf geleverde diensten binnen 24 uur na constatering van het gebrek, doch uiterlijk binnen 30 dagen na levering van de diensten en/of producten en/of het beëindigen van het jaarabonnement, aan Kinderboekenjuf te melden. Kinderboekenjuf streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren.

6.4. De klant is verplicht Kinderboekenjuf een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

6.5. Gedurende één jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Kinderboekenjuf van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.

6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die Kinderboekenjuf nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is Kinderboekenjuf niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortvloeit.

6.7. Als Kinderboekenjuf inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Kinderboekenjuf is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt via de met de klant gedeelde inloggegevens.

6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht als de klant een zakelijke opdrachtgever is.

6.9. In aanvulling op artikel 6.8 is het niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online dienst zoals een losse cursus, e-learning, training, digitale masterclass/workshop, e-books, digitaal product of jaarabonnement, te retourneren of tussentijds te beëindigen. Door bestelling en betaling van digitale producten krijgt de klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.

ARTIKEL 7. BIJZONDERE BEPALINGEN ONLINE TRAININGEN, CURSUSSEN, E-LEARNING, JAARABONNEMENTEN, ONLINE COMMUNITY EN MASTERCLASSES

7.1. Zodra de klant het aanbod van Kinderboekenjuf heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant.

7.2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en niet met derden worden gedeeld. Deze kennis mag alleen voor eigen doeleinden, bijvoorbeeld de eigen klas/kennis als het gaat om een cursus of digitale producten of eigen school als het gaat om de filmdienst, gebruikt worden.

7.3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, een soortgelijke dienst al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Kinderboekenjuf aan te bieden of te doen geven. Als Kinderboekenjuf waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.

7.4. Wanneer de klant betaalt en de betaling(en) niet tijdig heeft plaatsgevonden, mag Kinderboekenjuf het recht op deelname aan de trainingen/de e-learning en de toegang tot de online content blokkeren (opschorten) tot de betalingsachterstand is ingelopen. Indien de toegang tot een online platform is ontzegd, verkrijgt de klant weer toegang zodra de reeds verschuldigde betaling(en) zijn voldaan.

7.5. De content binnen de online cursus en/of trainingen zijn gedurende één jaar beschikbaar voor de klant. Na afloop van dit jaar kan de klant een eventuele verlenging aanvragen. Indien Kinderboekenjuf toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt Kinderboekenjuf de klant hier twee weken voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres en/of via de account van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en voor het eventueel downloaden van bestanden.

ONLINE CONTENT
7.6. Inloggegevens met betrekking tot de trainingen, cursussen, e-learning en de online content binnen het jaarabonnement en de online community mogen niet met derden worden gedeeld. Indien Kinderboekenjuf waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de afgeschermde content van Kinderboekenjuf, is Kinderboekenjuf gerechtigd de klant de toegang zonder voorafgaande waarschuwing te ontzeggen.

7.7. Zodra Kinderboekenjuf dit nodig acht mag Kinderboekenjuf het aanbod en de bijbehorende content uitbreiden, beperken of aanpassen met als doel het aanbrengen van kwalitatieve verbeteringen.

7.8. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de openbare content en deze screenshots via social media te delen mits dit slechts in beperkte mate gebeurt en mits dit plaatsvindt met vermelding van en een link naar het Instagramaccount van Kinderboekenjuf.

7.9. Kinderboekenjuf maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de e-learning en het jaarabonnement digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. Kinderboekenjuf kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content, de online leeromgeving, de trainingen en/of de inhoud van het jaarabonnement.

JAARABONNEMENT KINDERBOEKENJUF

7.10. Kinderboekenjuf biedt een jaarabonnement voor haar online diensten aan. De klant kan het jaarabonnement afsluiten via de website.

7.11. Bij het afsluiten van een jaarabonnement gaat de klant ermee akkoord dat het jaarabonnement jaarlijks vooruit gefactureerd wordt op de dag waarop het jaarabonnement werd afgesloten.

7.12. Het jaarabonnement heeft een minimale looptijd van 12 maanden en wordt na deze periode telkens automatisch met dezelfde duur verlengd tenzij de klant tijdig opzegt met inachtneming van artikel 7.15.

7.13. Gedurende het lidmaatschap heeft de klant toegang tot de content binnen het jaarabonnementof binnen de cursusomgeving. .

7.14. De door Kinderboekenjuf aan de klant verstrekte inloggegevens voor toegang tot het online platform en het jaarabonnement mogen nooit met derden worden gedeeld. Als Kinderboekenjuf waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot het jaarabonnement, het online platform en/of de app, is Kinderboekenjuf bevoegd de klant de toegang tot het jaarabonnement zonder voorafgegane waarschuwing te ontzeggen.

7.15. De klant kan het jaarabonnement zelf tot één dag voor een verlenging stopzetten. Hier kan de klant het stappenplan vinden met betrekking tot een opzegging.

7.16. Kinderboekenjuf heeft te allen tijde het recht om een account van een gebruiker te blokkeren of te beëindigen indien de gebruiker zich niet aan de gebruiksvoorwaarden of deze algemene voorwaarden houdt, zodat de betreffende klant geen toegang meer heeft tot de trainingen, e-learning, cursussen en het jaarabonnement.

7.17. Eventuele kortingen zijn alleen van toepassing op het 1e jaar van het jaarabonnement.

7.18. Bij gedeeltelijke afname of tussentijdse beëindiging door de klant vindt geen restitutie van de factuur plaats. Bij tussentijdse ontbinding van een jaarabonnement blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van de volledige overeengekomen bedragen betreffende het jaarabonnement.

ONLINE COMMUNITY EN MASTERCLASSES

7.19. Kinderboekenjuf beheert een online community voor de mini leeslessen in de vorm van een Facebookgroep. Alleen klanten met een actieve licentie zijn gerechtigd om aan deze community deel te nemen.

7.20. De klant kan in de online community van Kinderboekenjuf berichten plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de door de klant geplaatste berichten. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere wijze de wet overtreden en/of andere deelnemers schaden. Kinderboekenjuf mag berichten altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen.

7.21. Als de klant de sfeer binnen de community door zijn/haar gedrag verstoort, of berichten plaatst in de community die in strijd zijn met artikel 7.20, dan mag Kinderboekenjuf de klant de toegang tot deze online community ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.

7.22. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de online webinars/masterclasses van Kinderboekenjuf is niet mogelijk. Indien mogelijk kan het ticket in overleg met Kinderboekenjuf ingezet worden voor een andere datum mits deze beschikbaar is.

7.23. Indien Kinderboekenjuf door onvoldoende aanmeldingen, door verhindering van Kinderboekenjuf of ingehuurde derden en/of door overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een webinar/masterclass te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid op de nader te bepalen datum.

ARTIKEL 8. BETALING

8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.

8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of wanneer er op de factuur een andere betaaltermijn is vermeld.

8.3. De klant krijgt direct toegang tot de online cursussen en trainingen. Indien de factuur voor de cursus en/of training niet tijdig is voldaan, zal Kinderboekenjuf de toegang tot de cursus en/of training onmiddellijk blokkeren tot de betaling is voldaan.  

8.4. Kinderboekenjuf biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijnbetaling(en) niet tijdig worden voldaan, is Kinderboekenjuf bevoegd de werkzaamheden uit te stellen danwel de toegang tot diensten op te schorten tot een volgende betaling is gedaan.

8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan Kinderboekenjuf besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Kinderboekenjuf.

8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.

8.7. Bij een niet-tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten die ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 150,- excl. BTW bedragen. In geval van een particuliere klant worden de wettelijke tarieven in rekening gebracht.

8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van Kinderboekenjuf onmiddellijk opeisbaar.

8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Kinderboekenjuf het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade die hierdoor voor de klant mocht ontstaan.

8.10. De klant kan bezwaren tegen de door Kinderboekenjuf verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Kinderboekenjuf kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Kinderboekenjuf een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

8.11. Indien de betaling van het jaarabonnement plaatsvindt via automatische incasso maar incasso onmogelijk blijkt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening van de klant, vanwege een door de klant verkeerd opgegeven rekeningnummer of door een stornering van het bedrag, dan is de klant € 25,- administratiekosten verschuldigd per niet-geslaagde automatische incasso. Tevens is de klant verplicht het openstaande bedrag middels een handmatige overschrijving per omgaande te voldoen.

8.12. Indien de klant geen bestelling in de webshop wil plaatsen maar een bestelling per factuur wenst te voldoen, dan behoudt Kinderboekenjuf zich het recht voor om hiervoor meerkosten à € 3,50 per factuur in rekening te brengen.

ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM

9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij Kinderboekenjuf, tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te verveelvoudigen, door te verkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door Kinderboekenjuf ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest zijn en blijven exclusief eigendom van Kinderboekenjuf, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.

9.3. Kinderboekenjuf is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Kinderboekenjuf wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op enigerlei wijze inbreuk maakt op de rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Kinderboekenjuf vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.

9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Kinderboekenjuf recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Kinderboekenjuf gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING

10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.

10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.

10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Kinderboekenjuf de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:

  • aan de klant surseance van betaling is verleend;
  • het faillissement van de klant is uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of bij terugkerende betalingsproblemen;
  • de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
  • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
  • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Kinderboekenjuf negeert;
  • er voor Kinderboekenjuf aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn waardoor Kinderboekenjuf zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten om de werkzaamheden uit te voeren, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant of door de afwezigheid van personeel.

10.5. Indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 zal Kinderboekenjuf het resterende bedrag voor de nog niet uitgevoerde werkzaamheden aan de klant retourneren, maar er ontstaat nooit een verplichting tot het betalen van een schadevergoeding aan de klant.

10.6. Als Kinderboekenjuf op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de reeds uitgevoerde werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Kinderboekenjuf vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden deze bedragen op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID

11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door Kinderboekenjuf tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden gegeven. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.

11.2. Indien Kinderboekenjuf, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal de hoogte van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan Kinderboekenjuf uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.

11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Kinderboekenjuf heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Kinderboekenjuf een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Kinderboekenjuf niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geld het vereiste van een ingebrekestelling niet.

11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is Kinderboekenjuf alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

11.5. Kinderboekenjuf is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Kinderboekenjuf.

11.6. Kinderboekenjuf is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten van juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de diensten of wanneer Kinderboekenjuf is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

11.7. De klant vrijwaart Kinderboekenjuf tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Kinderboekenjuf in het kader van de overeenkomst heeft verricht.

11.8. De klant kan aan de online trainingen, cursussen, e-learning, mini leeslessen, online community, digitale producten,  digitale masterclasses/workshops en het jaarabonnement geen enkel recht ontlenen en geen enkele verplichting opeisen en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. Kinderboekenjuf aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van Kinderboekenjuf in de praktijk tot uitvoering brengt.

ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT

12.1. Kinderboekenjuf is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarop partijen redelijkerwijs geen invloed uit kunnen oefenen, zoals maar niet beperkt tot ziekte, een pandemie, een natuurramp, een ongeval, brand, een bedrijfsstoring, file, verkeersproblemen en overheidsmaatregelen.

12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of indien er andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.

12.3. Kinderboekenjuf is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Kinderboekenjuf geen invloed op kan uitoefenen. Kinderboekenjuf kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Kinderboekenjuf een overeenkomst is aangegaan.
12.4. Indien van toepassing en in geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.

ARTIKEL 13. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Kinderboekenjuf deze bepalingen en/of voorwaarden vooraf uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.

13.2. Kinderboekenjuf spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.

13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.

13.4. Indien Kinderboekenjuf in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.

13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als Kinderboekenjuf daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

13.7. Indien er naar aanleiding van of in verband met deze overeenkomst tussen partijen een geschil mocht ontstaan, dan zullen prtijen een eventueel conflict eerst samen proberen op te lossen. Komen partijen er samen niet uit, dan zullen zij proberen dit geschil op te lossen met behulp van mediation alvorens een partij in rechte te betrekken. Partijen stemmen nu voor alsdan in met een mediationovereenkomst die inhoudt dat de mediation zal plaatsvinden met een MfN-mediator op een door Kinderboekenjuf nader aan te wijzen plaats en volgens het MfN-Mediationreglement. De kosten voor de mediation worden tussen partijen gedeeld. Slechts wanneer ook mediation niet tot een oplossing van het conflict heeft geleid zullen partijen een beroep doen op de rechter.

13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Kinderboekenjuf is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Winkelwagen