Nieuwste artikelen
Gelukkig en blij
‘Ik heb nu een nies,’zei schildpad J.J. van der Vlies,‘die me heel ver zal brengen.Ik ben hem vanbinnen aan het mengenals een soort geheim vergif,maar
Diep lezen, hyperlezen en het belang van literaire gesprekken
Als leerkracht werk je graag doelgericht en efficiënt. In dit blog neem ik je mee in recente wetenschappelijke inzichten over diep lezen, hyperlezen en het
Agent en Boef – fop-post (AVI M3)
‘Gefopt!de brief van de baas…!die kwam van mij.boef ‘– Agent en Boef – fop-post – Dit boek is geschikt om zelf te lezen vanaf groep
Zebedeus en het ganzenbord van Wisse
‘Wat ben ik blij dat ik er ben, dacht Zebedeus. En dat iedereen er is. Stel je toch eens voor dat ik er niet was,
Kinderboeken koppelen aan je lesthema
Binnen ons onderwijs werken we vaak in lesthema’s. Kinderboeken passen vaak heel mooi binnen het onderwerp van je lessen. In dit blog leg ik uit
Effectief leesonderwijs in de praktijk
‘De weg naar die lezende leerlingen is een weg die je als leraar niet alleen bewandelt. De samenhang binnen een school is van groot belang
De binnenkant van buiten
‘De natuur in Nederland maakt het ons niet altijd makkelijk. We leven in een koel, nat land met veel water. Kijk maar eens op een
Het Bontebeestenhotel
‘Verder zie je er alleen maar dieren. Ze hebben allemaal hun eigen taak of hun eigen ruimte waarin ze leven. Ieder heeft zijn eigen karakter,
Loop nooit onder een ladder
‘Een klavertjevier brengt geluk, maar dan moet je wel tot vier kunnen tellen.’– Loop nooit onder een ladder – Dit boek is geschikt om voor
Het lettervolkje
[DOOR MARIE-JOSE]‘Een lettergerechtenboek voor lerende kinderen’– Het lettervolkje – Dit boek is geschreven voor kinderen die graag willen leren lezen en kan gebruikt worden vanaf