Gratis webinar

Waarom je school wél leest… ...maar het niemand echt raakt
(en hoe jij daar verandering in aanbrengt)

Voel jij je de enige die écht iets wil veranderen aan het leesonderwijs op school?
Jij wéét hoe belangrijk leesbevordering is — maar je team blijft hangen in “zoals we het altijd doen.”
Je enthousiasme botst op vermoeidheid, routines en tijdgebrek. En jij? Jij staat steeds weer alleen aan de lat. Hoe lang hou jij dit nog vol — in je eentje?

Doe mee met mijn gratis webinar: Waarom je school wél leest… maar het niemand echt raakt

Ik laat je zien:
✔️ Welke stappen jij nú kunt zetten om je collega’s mee te krijgen
✔️ Hoe je leesplezier structureel maakt — zonder extra werkdruk
✔️ En hoe je voorkomt dat je leerlingen straks écht vastlopen

Dit is het moment om het tij te keren. Niet straks. Nu.

Doe mee met dit gratis webinar en ontdek:

Fotoshootkinderboekenjuf (20 van 46) klein

'Door het webinar van Ingrid heb ik zelfs de niet-lezende leerkracht zover gekregen dat ook hij aan de slag ging met leesplezier'
- Marian, leerkracht & leescoördinator

Voor wie is dit webinar?

Voor leescoördinatoren, taal-leesspecialisten en kartrekkers die:

Herken je dit? Dan is dit jouw moment. Schrijf je nu in.

Bonus bij deelname

[Exclusieve download]
7 simpele en direct toe te passen werkvormen om meer uit een gelezen boek te halen, zodat kinderen praten, nadenken en écht iets doen met wat ze gelezen hebben. Je kunt het morgen al inzetten in je klas.

(alleen beschikbaar voor live deelnemers!)

LIST zorgt voor gemotiveerde, kundige lezers die lezen met plezier en om te leren

Ik ben Ingrid Rijnbout-Evers...

…beter bekend als de Kinderboekenjuf. Ik help leerkrachten, taal- leesspecialisten en karttrekkers zoals jij om sterk leesonderwijs op de kaart te zetten. Mijn missie: kinderen én collega’s inspireren met verhalen die raken — en met lessen die leesplezier én leesbegrip versterken. Dat noem ik: leespiratie.

Jarenlang stond ik zelf voor de klas. Daar zag ik hoe belangrijk enthousiasme is — maar ook dat het niet genoeg is. Goed leesonderwijs vraagt om structuur, onderbouwing én een team dat meedoet. Daarom schoolde ik me bij tot taalcoördinator en specialiseerde ik me in de LIST-methodiek, die bewezen effectief is in het versterken van technisch en begrijpend lezen.

Inmiddels begeleid ik scholen door heel Nederland met de implementatie van LIST en geef ik teamtrainingen rondom effectief leesonderwijs. Maar ik merkte ook: niet op elke school weet de verandering vol te houden. Niet elke collega staat meteen te springen.

Precies daarom ontwikkelde ik Vertel Eens: een praktische, schoolbrede filmdienst vol kant-en-klare mini leeslessen en creatieve schrijfopdrachten. Als ondersteuning voor jou als kartrekker. Zodat jij niet alles alleen hoeft te dragen. Zodat lezen geen losse flodder meer is, maar een stevige, doorlopende lijn van groep 3 tot en met 8.

Wil jij in 1 uur ontdekken welke stappen jij nú kunt zetten om kinderen met een big smile de leesles in te laten gaan? Meld je dan hier aan.